21 Mart 2016 Pazartesi

Kıymalı Kaşarlı Pide | Mervia's World

Bu akşam dışarıdan pide mi söylesek diye düşünürken "Ben evde yaparım yeaa!" diyerek hemen işe koyuldum. Bir güzel oldu ki sormayın, parmaklarımızı yedik :) Sevgili kocam da yardım etti, hakkını yemeyeyim.💟 Canımın içi annem de pek güzel yapar, ondan öğrendim.💋 Bir kısmını kıymalı, bir kısmını kıymalı kaşarlı, bir kısmını kaşarlı olmak üzere 6 tane kocaman pide yaptık. Dışarıdan söylesek 90 TL filan tutardı :) Bir ekonomist olarak ev ekonomisi de benden sorulur tabi.. 😋



HAMUR MALZEMELERİ

▪ 1 su bardağından iki parmak eksik ılık su
▪ 1 paket instant maya
▪ 2 tatlı kaşığı toz şeker
▪ 1 tatlı kaşığı tuz
▪ 6 yemek kaşığı sıvı yağ
▪ 1 su bardağından iki parmak eksik yoğurt
▪ Aldığı kadar un

KIYMALI İÇ HARCI

▪ 1 adet soğan
▪ 250 gram kıyma
▪ 2 adet sivri biber
▪ 2 adet domates (isteğe bağlı)
▪ 1 yemek kaşığı salça (Ben bu kez koydum ama bir dahaki yaptığımda koymayı düşünmüyorum, çünkü salça, kıyma tadını biraz bastırıyor.)
▪ Tuz, karabiber, pul biber, kırmızı toz biber
▪ Rendelenmiş kaşar peyniri

YAPILIŞI

Hamuru için; ılık su, maya ve şekeri karıştırın ve 2 dk maya kabarana kadar bekletin. Diğer bütün malzemeleri de ilave edin ve hamuru ele yapışmayan bir kıvama gelene kadar yoğurun. Üstünü örtüp hamuru dinlenmeye bırakın.

İç harcı için; tüm malzemeleri ayrı ayrı rondodan geçirin ya da küçük küçük doğrayın.) Zeytinyağında soğanı kavurun, biberleri ilave edin ve kavurmaya devam edin. Kıymayı da koyup biraz daha kavurun. En son domatesleri ve baharatları da ilave edip pişince ocaktan alın.



Hamuru istediğiniz boyuta göre bezelere ayırın. Ben 6'ya böldüm. Bezeyi oklavayla açın, harcı kenarlarında boşluk olacak şekilde ortasına koyun. Kenarlarını kıvırın ve dikkatlice yağlanmış tepsiye alın. Pidelerin kenarına yumurta sarısı sürüp önceden ısıtılmış 250 derece fırında pişirin, çok çabuk pişiyor, pişerken takip edin.
Afiyet olsun..👌



8 yorum:

  1. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.Kıymalı, kuşbaşılı pidelere kaşar çok yakışıyor. takibe aldım bloğunu bende beklerim bloğuma. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, evet gerçekten çok lezzetli oluyor. Takipteyim sizi, sevgiler ;)

      Sil
  2. Çok güzel görünüyor haftasonu listemde olacak :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim, mutlaka deneyin, beğeneceğinize eminim ;)

      Sil
  3. Kıymalı kaşarlı pidenin görüntüsünden enfes bir tadı olduğu belli. Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, gerçekten çok lezzetli oluyor, mutlaka deneyin ;)

      Sil
  4. Çok güzel görünüyor ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım, en yakın zamanda denemelisin :)

      Sil