18 Mart 2016 Cuma

Labneli Kabak Çorbası | Mervia's World

Bir önceki gönderimde yaptığım kıymalı kabak dolması tarifimde oyduğum kabakların içlerini tabiki de atmadım.😎 Aslında mücver yapacaktım ama baktım evde labne peyniri var hemen bu güzel çorbayı yapıverdim. Eşim beğenecek mi diye merak ediyordum ya evet çok beğendi. "Bir ezogelin değil ama bu da çok güzelmiş" dedi. Napsın hep aynı yemeklerle büyüdüğü için böyle yemekler değişik geliyor şimdi ona 😂😂 Bu arada çok güzel ezogelin yaparım, ileride onu da paylaşacağım..👉



MALZEMELER

▪ 3-4 kabak (Ben dolma yaptığım 5 kabağın içini kullandım.)
▪ 1 paket labne peyniri
▪ 1 yemek kaşığı tereyağı
▪ 1 yemek kaşığı zeytinyağı
▪ 1 yemek kaşığı un
▪ Tuz
▪ Karabiber
▪ Dereotu

Kabakları soyup küp küp doğruyoruz veya benim gibi dolma için çıkardığımız içleri kullanıyoruz. Kabakları bir tencerede 3 bardak suyla iyice haşlıyoruz. Haşlanan kabakların içine bir paket labne peyniri atıp blenderdan geçiriyoruz ve pürüzsüz olmasını sağlıyoruz.

Başka bir kapta tereyağını zeytinyağla karıştırıp eritiyoruz ve içine un ilave edip un pembeleşinceye kadar kavuruyoruz. Kavrulan unu da kabakların içine karıştırıp tekrar blenderdan geçiriyoruz. Çorbanın kıvamına göre su ilave ediyoruz. Benim gerek kalmadı. Tuzu ve karabiberi de ilave edip 10 dakika kaynatıp ocaktan alıyoruz. Üzerine pulbiber ve dereotu koyup servis yapıyoruz. 

Afiyet olsun..👌


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder