10 Mart 2016 Perşembe

Sucuklu Kuru Fasulye | Mervia's World

Yemek yapma olayını bu kadar abartmaya, gözde büyütmeye hiiiiç gerek yok yahu! Bunun için Allah vergisi bir yeteneğe gerek yok yani 😀 Biraz istek, biraz el becerisi, biraz zeka oldu mu tamamdır bu iş. Deneyerek her şeyi öğrenebilir insan. 7 aylık evliyim ve eşim bütün yemeklerimi çok beğeniyor. Herkesin yemeklerine hep bir kulp takarmış benimki, evde filan bu konuda oldukça mızmız olduğunu söylüyor ailesi. Benim hiçbir şeyi beğenmeyen beyim, benim tanıdığı herkesten daha iyi yemek yaptığımı söylüyor, demek ki ben en iyiyim hahaaytt 😈 Üniversiteyi şehir dışında okuduğum ve de yurtta değil evde kaldığım için bu konuda biraz avantajlıyım sanırım. Eveet haydi klasik ama vazgeçilmez bir kış yemeği yapalım 👇



SUCUKLU KURU FASULYE

▪ 4 su bardağı haşlanmış kuru fasulye ( Ben toptan haşlayıp buzdolabı poşetlerine bölüp buzluğa atıyorum, çok pratik oluyor.)
▪ 4-5 yemek kaşığı zeytinyağı ( Neredeyse bütün yemeklerimi zeytinyağıyla yapıyorum.)
▪ 1 adet kuru soğan
▪ 1 tepeleme yemek kaşığı domates salçası
▪ 2 yemek kaşığı rendelenmiş domates
▪ Yarım çay kaşığı kimyon ( Gaz oluşumunu engelliyor ve kuru bakliyatlara çok yakıştırıyorum.)
▪ Pul biber
▪ Karabiber
▪ Tuz
▪ Çeyrek kangal sucuk ( Pastırma da koyabilirsiniz veya sade de yapabilirsiniz.)

Tencereye yağı ve soğanı koyup soğan yumuşayana kadar kavuruyoruz. Salçayı ve domates rendesini koyup salçanın kokusu çıkana kadar kavurmaya devam ediyoruz. Haşlanmış kuru fasulyeyi koyup üzerini bir parmak gececek kadar sıcak su ilave ediyoruz. Baharatları da ilave edip 15 dk kadar pişiriyoruz. ( Takip edin ki fasulyeler dağılmasın.) Tavada çok az sıvıyağda küp küp dogradığımız sucukları kavuruyoruz. Ocaktan almaya yakın sucukları da ilave edip 2-3 dk kaynatıp altını kapatıyoruz. Afiyet olsun 👌

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder