29 Nisan 2016 Cuma

Şambali Tatlısı | Mervia's World

Annemin ve babamın en sevdiği tatlıdır: "şambali". Geçtiğimiz hafta rahatsızlandığım için canım ailem İstanbul'dan koştu geldi. Gelmeden ayarı da verdiler; "Sakın hiçbir şey yapmayacaksın, yat dinlen!" diye. 😠 Düşündüm bari bir çorbayla tatlı yapayım dedim. Sonra dedim bu şambaliyi tekrar bir deneyeyim belki bu sefer dışarıdakiler gibi olur. Bugüne kadar dışarıda satılanlar gibi bir şambali yapmak için bir sürü tarif denedim, bir türlü olmuyordu ama bu sefer olduu..! 💟Annemden, babamdan, anneannemden ve tabiki eşimden tam not aldım. Hatta babam hazır zannetti. 😂 Tadı, kıvamı bu sefer tam istediğim gibi oldu ve ben de sizinle paylaşmak istedim. Hem kolay hem mükemmel tatlı için tarife geçiyorum.. 👇


MALZEMELER

▪ 2 su bardağı irmik
▪ 1 su bardağı süt
▪ 1 tepeleme çay kaşığı karbonat
▪ 1 su bardağı toz şeker
▪ Üzerine badem veya tuzsuz fıstık
▪ Üzerine sürmek için biraz sulu yoğurt

Şerbeti
▪ 2,5 su bardağı su
▪ 2,5 su bardağı toz şeker
▪ Yarım limon suyu

YAPILIŞI


Karıştırma kabına irmik, süt, toz şeker ve karbonatı koyup güzelce karıştırıyoruz. Karışımı yağlanmış fırın kabına (ben büyük kare borcam kullandım) döküyoruz, üzerini düzeltiyoruz ve irmiklerin kabarması için 1 gece beklemek üzerine buzdolabına koyuyoruz.

Ertesi gün tatlıyı buzdolabından çıkarmadan önce su ve toz şekeri ocağa alıp şerbeti hazırlamaya başlıyoruz. İyice kıvamlı olması için kaynadıktan sonra altını kısıp 25-30 dk kadar pişiriyoruz. Limon suyunu ilave edip 1 dk kadar daha pişirip ocaktan alıyoruz.

Tatlımızı buzdolabından çıkarıp fırça yardımıyla üzerine yoğurt sürüyoruz. Tatlımızı kesmeden istediğimiz şekilde çizip fıstık veya bademleri yerleştiriyoruz. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında bir süre pişirip çizdiğimiz çizgileri iyice kesiyoruz ve tekrar fırına verip güzelce kızarana kadar pişiriyoruz.
 
Fırından çıkardıktan sonra dilimleri tekrar belirginleştirip sıcak şerbeti tatlımıza döküyoruz. Yani tatlı çok sıcak şerbet orta sıcak olacak. Kapağı açık olarak kapattığımız fırına koyuyoruz ki şerbetini iyice çeksin. Soğuduktan sonra servis yapabilirsiniz. Hatta 1 gün bekleyince iyice güzelleşiyor.

Afiyet olsun.. 👌 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder