25 Mayıs 2016 Çarşamba

Zeytinyağlı Yaprak Sarma | Mervia's World

Zeytinyağlı yaprak sarmayı sevmeyen yoktur diye düşünüyorum. Varsa da kendisini kınıyorum. 😯 Sarma sevilmez mi ayol, biz bayılıyoruz. 💟 Salçalı filan sevenleri de ayrı bir kınıyorum. 😯 Ha etli, ekşili, salçalı yaparsın o ayrı, onu ben de çok severim ama bu adı üstünde zeytinyağlı, salçalı olmaaz! Tatlımsı seviyorum ben sarmayı. Bizim Bursalılar sadece nane koyar mesela. Anneannem de öyle yapardı, çok da severdik. Ama ben İstanbul usulü yapmayı daha çok seviyorum. Ben bu ölçünün 2 katını yapıp pişirmeden bölüm bölüm ayırıp buzluğa atıyorum. Rahat oluyor. Haydi buyrun tarife 👇




MALZEMELER

▪ Yarım kg asma yaprağı
▪ 1 çay bardağı zeytinyağı
▪ 4-5 adet kuru soğan
▪ 2 yemek kaşığı dolmalık fıstık (ben koymadım)
▪ 2 su bardağı pirinç
▪ 1 yemek kaşığı kuru nane
▪ 1 tatlı kaşığı karabiber
▪ 1 tatlı kaşığı tarçın
▪ 2 yemek kaşığı kuş üzümü
▪ 2 kesme şeker
▪ 1 tatlı kaşığı tuz
▪ Yarım limon suyu
▪ Yarım demet maydanoz
▪ Çeyrek demet dereotu
▪ 1 çay bardağı kaynar su

Pişirirken:
▪ Yarım çay bardağı zeytinyağı
▪ Yarım limon suyu
▪ 2 su bardağı kaynar su

YAPILIŞI

Öncelikle ben salamura asma yaprağı kullandığım için yaprakları iyice yıkayıp suyunu ara ara değiştirerek 1 gün suda beklettim. Böylece hiç tuzu kalmamış oldu.

Soğanları küçük küçük doğrayıp veya rondodan geçirip 1 çay bardağı zeytinyağında kavuralım. Koyacaksak fıstıkları ekleyip fıstıklar pembeleşinceye kadar kavurmaya devam edelim. İyice yıkadığımız pirinçleri ilave edip 2 dk kavuralım ve şimdilik ocağı kapatalım. Sonra nane, karabiber, tarçın, kuş üzümü, kesme şeker, tuz, limon suyu, kıyılmış veya rondodan geçirilmiş maydanoz ve dereotunu koyalım, iyice karıştıralım. 1 çay bardağı kaynar suyu ilave edip kısık ateşte pirinçler suyu çekene kadar pişirelim. Ocaktan alıp üstüne havlu koyup dinlendirelim.

Asma yaprağını kaynar suda 5 dk haşlayalım. Süzgeçle suyunu iyice süzelim. Her bir yaprağın içine 1 tatlı kaşığı hazırladığımız içten koyup sigara böreği gibi saralım.

Pişireceğimiz tencerenin dibine birkaç asma yaprağı koyalım ki dibi tutmasın.
Sarmaları tencereye dizelim. Üstüne yarım çay bardağı zeytinyağı, yarım limon suyu gezdirelim ve dağılmaması için üstüne bir tabak kapatalım. 2 su bardağı kaynar su ekleyip su kaynadıktan sonra kısık ateşte 30-40 dk kadar pişirelim.

Soğuduktan sonra servis tabağına alıp limon dilimleriyle süsleyelim.

Afiyet olsun.. 👌




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder