20 Temmuz 2017 Perşembe

Hamileyim :) 1. 2. ve 3.Trimester | Mervia's World

Merhabalaaar 🙌



Uzun süredir yazamayışımın nedenini başlıktan anlamışsınızdır 😊 Bir süredir çok değişik duygular içindeyim. Yaşayanlar bugünlerini hatırlayıp iç çekmişlerdir eminim. Evet 30 haftalık hamileyim, muhteşem sona gittikçe yaklaşıyorum. İlk zamanlar günler geçmiyor gibi gelse de artık sabırsızlıkla beraber heyecan ve korku da var. Her anne adayının yaşadığı şeylerdir bunlar mutlaka.

🌻 Bu yazım bilgilendirme amaçlı değil, sadece kendi yaşadıklarım ve uyguladıklarımı yazdım. Her hamilelik farklıdır. 🌻

Biliyorsunuz ki hamilelik 3 bölüme ayrılıyor. 1. Trimester denilen 1-2-3. aylar, 2. Trimester denilen 4-5-6. aylar ve 3. Trimester denilen 7-8-9. aylar.



1. Trimester çoğu hamile için zor bir dönem. Hamile olduğumuzu öğrendiğimiz için mutlu, düşük tehlikesi olabileceği için tedirgin, yeni hormonlarımızla biraz başımızın dertte olabileceği bir dönem. Şöyle bir şey var ki bunlar her hamile için geçerli değil. Mesela ben 😊 İnanılmaz rahattım. Şükürler olsun ki ne düşük tehlikem oldu ne de mide bulantım. Bir kez bile kusmadan bitirdim o dönemi :) Tek problem duygusallığımdı. İçimden nasıl ağlamak geliyordu anlatamam, hala da oluyor ara sıra. Çok değişik çook :)

1. trimesterdaki önemli detaylar:
  • Folik asite devam ( Doktorun gerekli gördüğü kadar, ben hamile kalmadan önceki 3 ay eşimle birlikte hamile kaldıktan sonra 3 ay artık tek başıma kullandım.)
  • Gebeliğin aile hekimliğine bildirilmesi ( Gebeliğim doktorum tarafından onaylandığında hemen aile hekimliğine de bildirdim. Çünkü ilerleyen dönemde hem benim aşılarımı hem bebeğin aşılarını orada yaptıracağız.)
  • İkili tarama ( 11-14. hafta arasında )

2. Trimester ise hamilenin balayı denilen dönem. İlk 3 ayda yaşanan tüm olumsuzluklar geride kalıyor. Vücut hamileliğe alışıyor, karnımız büyümeye başlıyor. Enerjik olduğumuz ve kendimizi gerçekten hamile gibi hissettiğimiz bir dönem. En önemlisi minik bebeğimizin hareketlerini ilk kez hissettiğimiz dönem 😄 Ben 20. haftada hissetmeye başladım. Harika bir duygu, annelik hissiyatı esas şimdi yoğunlaşmaya başlıyor.

2. trimesterdaki önemli detaylar:

  • Folik asiti bırakma
  • Kan hapı, omega 3 ve multivitamine, gerekiyorsa kan sulandırıcıya başlama ( Doktorumuz ne öneriyorsa, kafamıza göre hiçbir şey kullanmıyoruz. )
  • Cinsiyet öğrenme ( Ben 15. haftada öğrendim. )
  • Üçlü tarama ( Ben yaptırmadım. )
  • Dörtlü tarama ( 16-20. hafta arasında )
  • Tetanoz aşısı ( Ben ilk dozu 20. haftamda ikinci dozu 25. haftamda yaptırdım) 
Tetanoz aşı şablonu bu şekilde 👇
  • Gerekiyorsa detaylı ultrason ( Ben yaptırmadım, doktorum gerekli görmedi. )
  • Şeker yüklemesi ( 24. haftada yaptırdım ve gebelik şekerim çıktı. Diyete başladım ve 15 gün sonra şekerim düştü.)

3. trimester şu an tam içinde bulunduğum, çok yoğun duygular içinde geçen, heyecanlı, sabırsız, gergin ve kocaman hissettiğimiz dönem. Karnım inanılmaz büyüdü. Artık çok hızlı yürüyemiyorum. Sürekli tuvaletim geliyor. Hatta bazen bebeğimin artık eli mi ayağı mı bilmem idrar torbama baskı yapıyor ve altıma kaçıracak gibi oluyorum. Belim ve sırtım çok ağrımaya başladı. Uykum çok bölünmeye başladı ve garip rüyalar görmeye başladım. Hazırlıkları tamamlamakla uğraşıyorum. Oğlumuzun odasını eşim ve babam 2 hafta önce boyamıştı, bu hafta da mobilyalarını kuracağız.

3.trimesterdaki önemli detaylar:

  • Bebeğimizin hareketlerini saymaya başlıyoruz. Ortalama 2 saat içinde 10 kez hareket etmesi gerekiyormuş, tabi dinlenirken. Ben ayaktayken hissedemiyorum şahsen 😊
  • 30. haftadan itibaren ayda bir olan doktor kontrolleri iki haftada bire düşüyor.

 Çok güzel günler yaşıyoruz. Allah bebişimizi kucağımıza aldığımız günleri göstersin inşallah, bize ve tüm bebek bekleyenlere 😇

Görüşmek üzere 🙋

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder