20 Temmuz 2017 Per┼čembe

Hamileyim :) 1. 2. ve 3.Trimester | Mervia's World

Merhabalaaar ­čÖî



Uzun s├╝redir yazamay─▒┼č─▒m─▒n nedenini ba┼čl─▒ktan anlam─▒┼čs─▒n─▒zd─▒r ­čśŐ Bir s├╝redir ├žok de─či┼čik duygular i├žindeyim. Ya┼čayanlar bug├╝nlerini hat─▒rlay─▒p i├ž ├žekmi┼člerdir eminim. Evet 30 haftal─▒k hamileyim, muhte┼čem sona gittik├že yakla┼č─▒yorum. ─░lk zamanlar g├╝nler ge├žmiyor gibi gelse de art─▒k sab─▒rs─▒zl─▒kla beraber heyecan ve korku da var. Her anne aday─▒n─▒n ya┼čad─▒─č─▒ ┼čeylerdir bunlar mutlaka.

­čî╗ Bu yaz─▒m bilgilendirme ama├žl─▒ de─čil, sadece kendi ya┼čad─▒klar─▒m ve uygulad─▒klar─▒m─▒ yazd─▒m. Her hamilelik farkl─▒d─▒r. ­čî╗

Biliyorsunuz ki hamilelik 3 b├Âl├╝me ayr─▒l─▒yor. 1. Trimester denilen 1-2-3. aylar, 2. Trimester denilen 4-5-6. aylar ve 3. Trimester denilen 7-8-9. aylar.



1. Trimester ├žo─ču hamile i├žin zor bir d├Ânem. Hamile oldu─čumuzu ├Â─črendi─čimiz i├žin mutlu, d├╝┼č├╝k tehlikesi olabilece─či i├žin tedirgin, yeni hormonlar─▒m─▒zla biraz ba┼č─▒m─▒z─▒n dertte olabilece─či bir d├Ânem. ┼×├Âyle bir ┼čey var ki bunlar her hamile i├žin ge├žerli de─čil. Mesela ben ­čśŐ ─░nan─▒lmaz rahatt─▒m. ┼×├╝k├╝rler olsun ki ne d├╝┼č├╝k tehlikem oldu ne de mide bulant─▒m. Bir kez bile kusmadan bitirdim o d├Ânemi :) Tek problem duygusall─▒─č─▒md─▒. ─░├žimden nas─▒l a─člamak geliyordu anlatamam, hala da oluyor ara s─▒ra. ├çok de─či┼čik ├žook :)

1. trimesterdaki ├Ânemli detaylar:
  • Folik asite devam ( Doktorun gerekli g├Ârd├╝─č├╝ kadar, ben hamile kalmadan ├Ânceki 3 ay e┼čimle birlikte hamile kald─▒ktan sonra 3 ay art─▒k tek ba┼č─▒ma kulland─▒m.)
  • Gebeli─čin aile hekimli─čine bildirilmesi ( Gebeli─čim doktorum taraf─▒ndan onayland─▒─č─▒nda hemen aile hekimli─čine de bildirdim. ├ç├╝nk├╝ ilerleyen d├Ânemde hem benim a┼č─▒lar─▒m─▒ hem bebe─čin a┼č─▒lar─▒n─▒ orada yapt─▒raca─č─▒z.)
  • ─░kili tarama ( 11-14. hafta aras─▒nda )

2. Trimester ise hamilenin balay─▒ denilen d├Ânem. ─░lk 3 ayda ya┼čanan t├╝m olumsuzluklar geride kal─▒yor. V├╝cut hamileli─če al─▒┼č─▒yor, karn─▒m─▒z b├╝y├╝meye ba┼čl─▒yor. Enerjik oldu─čumuz ve kendimizi ger├žekten hamile gibi hissetti─čimiz bir d├Ânem. En ├Ânemlisi minik bebe─čimizin hareketlerini ilk kez hissetti─čimiz d├Ânem ­čśä Ben 20. haftada hissetmeye ba┼člad─▒m. Harika bir duygu, annelik hissiyat─▒ esas ┼čimdi yo─čunla┼čmaya ba┼čl─▒yor.

2. trimesterdaki ├Ânemli detaylar:

  • Folik asiti b─▒rakma
  • Kan hap─▒, omega 3 ve multivitamine, gerekiyorsa kan suland─▒r─▒c─▒ya ba┼člama ( Doktorumuz ne ├Âneriyorsa, kafam─▒za g├Âre hi├žbir ┼čey kullanm─▒yoruz. )
  • Cinsiyet ├Â─črenme ( Ben 15. haftada ├Â─črendim. )
  • ├ť├žl├╝ tarama ( Ben yapt─▒rmad─▒m. )
  • D├Ârtl├╝ tarama ( 16-20. hafta aras─▒nda )
  • Tetanoz a┼č─▒s─▒ ( Ben ilk dozu 20. haftamda ikinci dozu 25. haftamda yapt─▒rd─▒m) 
Tetanoz a┼č─▒ ┼čablonu bu ┼čekilde ­čĹç
  • Gerekiyorsa detayl─▒ ultrason ( Ben yapt─▒rmad─▒m, doktorum gerekli g├Ârmedi. )
  • ┼×eker y├╝klemesi ( 24. haftada yapt─▒rd─▒m ve gebelik ┼čekerim ├ž─▒kt─▒. Diyete ba┼člad─▒m ve 15 g├╝n sonra ┼čekerim d├╝┼čt├╝.)

3. trimester ┼ču an tam i├žinde bulundu─čum, ├žok yo─čun duygular i├žinde ge├žen, heyecanl─▒, sab─▒rs─▒z, gergin ve kocaman hissetti─čimiz d├Ânem. Karn─▒m inan─▒lmaz b├╝y├╝d├╝. Art─▒k ├žok h─▒zl─▒ y├╝r├╝yemiyorum. S├╝rekli tuvaletim geliyor. Hatta bazen bebe─čimin art─▒k eli mi aya─č─▒ m─▒ bilmem idrar torbama bask─▒ yap─▒yor ve alt─▒ma ka├ž─▒racak gibi oluyorum. Belim ve s─▒rt─▒m ├žok a─čr─▒maya ba┼člad─▒. Uykum ├žok b├Âl├╝nmeye ba┼člad─▒ ve garip r├╝yalar g├Ârmeye ba┼člad─▒m. Haz─▒rl─▒klar─▒ tamamlamakla u─čra┼č─▒yorum. O─člumuzun odas─▒n─▒ e┼čim ve babam 2 hafta ├Ânce boyam─▒┼čt─▒, bu hafta da mobilyalar─▒n─▒ kuraca─č─▒z.

3.trimesterdaki ├Ânemli detaylar:

  • Bebe─čimizin hareketlerini saymaya ba┼čl─▒yoruz. Ortalama 2 saat i├žinde 10 kez hareket etmesi gerekiyormu┼č, tabi dinlenirken. Ben ayaktayken hissedemiyorum ┼čahsen ­čśŐ
  • 30. haftadan itibaren ayda bir olan doktor kontrolleri iki haftada bire d├╝┼č├╝yor.

 ├çok g├╝zel g├╝nler ya┼č─▒yoruz. Allah bebi┼čimizi kuca─č─▒m─▒za ald─▒─č─▒m─▒z g├╝nleri g├Âstersin in┼čallah, bize ve t├╝m bebek bekleyenlere ­čśç

G├Âr├╝┼čmek ├╝zere ­čÖő

Hi├ž yorum yok:

Yorum G├Ânder