12 Mart 2016 Cumartesi

Krep (Akıtma) | Mervia's World

Güzel bir Cumartesi gününden herkese merhaba! 🙋 Edirne'de tam bir bahar havası var 🌞 (vardı desek daha doğru olur..) Biz bugün nerdeyse bütün gün uyuyup tembellik yaptık ve bu havanın tadını hiç çıkartamadık o ayrı. Akşam oldu akşam tüh bize! 😮 Kahvaltıyı şimdi etmedik tabi, o kadar da değil...! ( Akşam 4 'te kahvaltı yapıp bir de "o kadar da değil!" diyerek kendimi savunma çabalarım, ay bayılıyorum kendime. 😂)
Krep ( Bursalıyım ve Bursa'da "akıtma" derler) yaptım bugün. Çocukluğumdan beri çok severim, canım annemle 5 çayında yapar yerdik, off çok özledim, gurbet ellere gelin geldim vay ben ne edem, vah ben garip ben... 😔


KREP ( AKITMA )

▪ 2 yumurta
▪ 1 su bardağı süt
▪ 1 su bardağı su
▪ 1 su bardağından biraz az un
▪ 1 çay kaşığı tuz

Bütün malzemeleri topaklanmış un kalmayana kadar çırpın. Krep tavası da kullanabilirsiniz, ben normal büyük tavada daha rahat ediyorum. Tava yağlama işlemini de şu şekilde yapıyorum: Saplı bir su bardağına çiçek yağı dolduruyorum, kızgın tavaya bardaktan biraz yağı döküp yayılmasını sağlıyorum ve bardağa geri boşaltıyorum. Böylece krepimiz çok yağlı olmuyor. Bir krep bir çorba kepçesi kadar karışıma denk geliyor. Kızgın ve yağlanmış tavaya bir kepçe karışımı dökerek yayılmasını sağlıyoruz. Altı pişince tekrar yağlamadan ters düz ediyoruz. İkinci krep için tekrar yağlayıp aynı işlemi yapıyoruz. Bu tariften 8 adet krep çıkıyor. Tuzu çok fazla olmadığı için tatlıyla da tuzluyla da yiyebilirsiniz. Afiyet olsun 👌

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder